Víte, že…

  • Pokud chcete zhubnout, nejlepší metodou běhání jsou intenzivní krátké intervaly. Tento způsob běhání se skládá z 8 sekund sprintování a 12 sekund odpočinkového pomalého běhu po dobu 20 minut. Tímto způsobem spálíte až pětkrát více tuku, než při 40ti minutovém joggování.
  • Při závodech nejvíce dominují běžci oblečení do červeného. Výzkumní pracovníci z univerzity v Durhamu provedli o tomto fenoménu studii a zjistili, že červená barva signalizuje ostatním závodníkům dominanci a vyšší hladinu testosteronu.
  • Podle American Heart Association lze předcházet kardiovaskulárním chorobám pravidelným běháním. Stačí 75 minut týdně. To je pouze hodina a čtvrt.
  • Je všeobecně známo, že fyzická aktivita napomáhá zdraví kostí. Pracovníci michiganské univerzity zjistili, že běhání 12 až 20 minut třikrát do týdne výrazně napomáhá hustotě kostí a předchází osteoporóze.
  • Muži běhají rychleji než ženy díky mnoha faktorům: mají více svalové hmoty, větší vitální kapacitu plic či vyšší hladinu hemoglobinu a více pohlavních hormonů typu testosteron.
  • Ženy mají zase jiné výhody. Ženské tělo se rychleji adaptuje na pravidelné běhání a díky tomu jsou na něm dříve vidět změny. Nohy a pozadí dříve zesilují a také rychleji hubnou v pase.
  • Běh posiluje sexuální apetit. Dvě a půl hodiny běhu týdně zvyšuje hladinu testosteronu v mužském těle až o 15 %. Ženám se zase zvyšuje krevní cirkulace, díky níž narůstá vzrušení v jejich organismu.
  • Běžci, kteří v mládí provozovali i jiné sporty jsou v dospělosti o 50 % méně náchylní ke zlomeninám a ostatním zraněním.
  • Chlad a zima je pro běhání lepší počasí než horký letní pařák. Je to především z důvodu přehřátí a dehydratace.
  • Nejrychlejším zvířetem na planetě je gepard, který dokáže běžet rychlostí až 100 km/h. Nejpomalejším je naopak hlemýžď zahradní, který dosahuje maximální rychlosti pouze 6 m/h.